h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Mejl från Systembolaget

Publicerad 2010-12-20 12:52:26 i Allt-i-ett,



Ja, jag brukar vara med i tävlingar titt som tätt. Nu vann jag ju inte, men oj-så-in-i-bomben-nyfiken jag blev på den där gåvan. Kan väl knappast vara en flarra vin. Inte heller presentkort. Men vad får jag? Varför skrev hon inte vad det var?

Som ni ser svarade jag ganska kvickt efter att jag fått mejlet. Kom på, precis när jag klickat på skicka-knappen, att jag antagligen inte hinner att få den mystiska gåvan innan jag lämnar stan på onsdag. Jag borde således ha skrivit mamma och pappas adress istället, där jag kommer att befinna mig i jul och mellandagar. Korkat.



P.S. Mitt bidrag till tävlingen, som gällde ny ickeexisterande service som för-allt-i-världen-inte-fick-öka-försäljningen-ve-och-fasa, var att man vid varje produkt borde ha förslag på liknande sorter. Jag antar att det är fler än jag, som av ren vana och delvis säkerhet, varierar sig på max tre olika viner. Vore det inte toppen om det vid ditt favoritvin fanns förslag på ett par andra viner som påminner om detta? Så kan man prova på nytt. Och ännu bättre om ditt favoritöl skulle vara slut. Vad kan man ta istället? 

Jag tyckte att det var ett förbaskat bra förslag som givetvis borde ha vunnit. Men okej. Jag kan nöja mig med en gåva. Den här gången. D.S.

Kommentarer

Postat av: Ness

Publicerad 2010-12-20 14:02:59

Bra där! Du får säkert en jätterolig present!! Om möjligt roligare än svarta-fåret-mössan=)

Postat av: H-lena

Publicerad 2010-12-20 19:13:41

Är det en sån där tack-för-att-du-visar-leg-pastillask med osmakliga piller blir jag tamejtusan arg. Men en systemetmössa kanske vore nåt. Hehe.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt