h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Finn 2 Fel

Publicerad 2010-12-21 19:59:00 i Allt-i-ett,

Verklig Europakarta:




Min Europakarta:



Jag har lite svårt för att placera de där öarna. Tycker nog att de borde ligga lite mer norrut. Hur mycket jag än försöker pränta in att Reykjavik ligger i höjd med Umeå (INTE Kiruna) och att Dublin ligger i höjd med Manchester och Hamburg (INTE Göteborg), så går det inte in. De där öarna är som korkar i min Europakarta - de flyter liksom upp.


P.S. Kom att tänka på detta eftersom en kompis precis varit i Reykjavik och jag antog att de hade upplevt polarnatt där nu, vilket de tydligen inte alls hade. Jag förstod direkt att det var min Europakarta som spökade. Jag vet ju att den inte stämmer överens med verkligheten. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt