h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Borde man ha ingripit?

Publicerad 2010-12-21 12:05:00 i Allt-i-ett,

Diskussion mellan två killar som satt bakom mig på flyget förra veckan.

- Cranberry, det är tranbär va?
- Nej, det är lingon.
- Va? Men är det inte hallon då?
- Nej, nej. Det är lingon.
- Jasså. Jag trodde att det hette lingonberry jag.
- Mahahaha. Trodde du? Det är ju värsta svengelskan ju! Nej, cranberry är lingon.
- Så du är säker på att det inte är tranbär?
- Jaja. Helt säker.
- Jaha.


Kom helt osökt att tänka på den gången som jag tvingades till en videobutik (nej, vi hade inte tillgång till internet) för att påvisa hur fel jag hade när jag påstod att det var samma skådis i två ganska olika filmer. När jag fick de båda fodralen upptryckt i ansiktet tänkte jag ändå tanken att det eventuellt kanske kunde vara feltryck på dem. Men jag höll tyst. Fick helt enkelt erkänna mig besegrad. 

Den där andra killen borde haft lite samma spirit som jag. Särskilt eftersom han hade rätt.


P.S. Men visst är de väl lite lika ändå. Han där Heath Ledger och Matthew McConaughey? Jag tycker det jag. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt