h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Lid med mig

Publicerad 2010-04-29 22:22:04 i Allt-i-ett,

Jag är hängig.

Antar att man kan kalla mig sjuk. Inte sängliggande enligt mig själv. Men hängig. Och tätt. Detta på grund av AC-kylan som konferensrummet i Köpenhamn spottade ut. Ja, må vara vek, men redan efter första dagen blev jag krasslig. Täppt. Trots att jag packade på mig dubbelt med kläder och konstant satt med en tekopp i handen, mest för att få värme genom händerna, känns det nu som om jag går runt med en glasbubbla runt huvudet. När jag sitter och ligger är jag såpass täppt att jag måste andas genom munnen. Det är ganska ansträngande. Om jag ställer mig upp öppnas dock de nasala andningsvägarna. Men det är också lite ansträngande. Att stå hela tiden alltså. Jag varvar därför dessa olika ansträngdheter.

Är det inte lite underligt ändå? Att näsan öppnas upp när jag står upp. Kan någon förklara det fenomenet för mig?

Täppt näsa är iallafall ingen höjdare när man börjar blöda näsblod av det medel som öppnar upp - nässpray. Just för att jag helst undviker att använda det, så var jag inatt tvungen att sova med en papperstuss i ena näsborren. Det för att jag inte kunde dra in snoret som rann därur. Heltätt var det. Men ändå kunde det sakta men säkert rinna ut tunt blankt snor. Vidrigt, men sant.

Men, jag sover hellre med en papperstuss i näsan än vaknar på en blöt snorfläck på kudden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt