h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Det är dags!

Publicerad 2010-04-19 18:55:59 i Allt-i-ett,

Jag satt och inspekterade mina hårtoppar innan. Kan ju låta som om jag inte har något att göra, men jag tror att jag försökte mig på någon form av tankeverksamhet under tiden.

Tyckte till en början att mina toppar inte såg så fruktansvärt slitna ut ändå. Vet ju att det är ett tag sedan jag var och klippte mig. Men så kikade jag lite närmare. Lite mer intensivt. Då såg jag den ena kluvna toppen efter den andra. Värst var ändå det hårstrå jag hittade som inte hade kluven topp, utan  liksom mitt på. Kolla:



Inte nog med att det först har delat sig lite längre upp; det har delat sig ganska rejält längre ner OCH slagit en knut på sig själv. Reperationsförsök?!

Jag var tvungen att tänka tillbaka. När klippte jag mig senast? Kollade i kalendern. Nope, det var inte i år. Fick ta fram förra årets kalender och blicka tillbaka. 4 November, 2009. DÅ klippte jag mig senast. Idag är det 19 April, 2010. Det betyder att jag inte har varit hos frisören på närmare sex månader - ETT HALVÅR!

Nästa samtal går till min frisör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt