h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ser ni strecket? Det är skillnaden på torr...

Publicerad 2010-04-16 09:10:00 i Allt-i-ett,

dsc02115 (MMS)

Ser ni strecket? Det är skillnaden på torrt och blött. Inte fuktigt - blött! När jag cyklade hemifrån duggade det små små droppar. Inget som skulle stoppa en cykeltur. Efter bara 100 meter gick det över till stora och många droppar. Här ångrade jag lite valet av färdmedel till jobb, men var för lat för att vända. Det fick jag ångra flera gånger om. För längs Årstabron fick jag brottas med en regnig motvind som fick fotgängare att gå baklänges. Och som om det inte kunde bli värre, kom snön på att den kunde blanda sig in i regnet, lagom tills jag svängde upp på Ringvägen. Väl på kontoret har jag således dyblöta byxor och totalutsmetat smink. Får hänga upp brallorna på elementet så kanske de hinner torka innan jag ska hem igen.

Kommentarer

Postat av: Ankiepankies

Publicerad 2010-04-16 09:29:40

oj inte kul att cykla i dåligt väder

Postat av: Isabelle

Publicerad 2010-04-16 09:36:49

Usch det är så jobbigt när det regnar och blåser samtidigt!



Titta gärna in på min blogg där jag skriver om mitt märke och mitt skapande.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt