h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Fish in the sea

Publicerad 2009-09-05 09:41:29 i Allt-i-ett,

Sure there are plenty of fish in the sea.

But you're not anywhere near the sea.

You're in the desert.

Alone.

________________________________________

Kom faktiskt, tro det eller ej, helt osökt in på dessa textrader på nätet. Folk hade verkligen analyserat och diskuterat det i olika forum. Jag menar, vad finns att diskutera? Men okej, man kan tydligen se det på flera sätt vad jag förstod, så jag sammanfattade dem i två huvudriktlinjer. Måste erkänna att min första tanke var den första tolkningen.

1) Öken och Hav borde vara varandras motsatser. Visst? Så personen det handlar om kommer aldrig någonsin i helsike hitta någon partner. Om det så beror på fulhet, idioti eller ren och skär eremitism. 

Men sen kunde man tydligen se det hela lite mera positivt. 

2) Man kan inte vara i öknen, utan måste ge sig ut på havet för att fånga fisk. Alltså, om man inte ger sig ut och öppnar sig för förslag kommer man inte ha chansen att hitta den rätta.

Plötsligt blev inte citatet lika roligt längre. Jag föredrar min första tolkning. Faktiskt inte för att det skulle stämma överens med mig. Må hända att jag varit runt i öknen och irrat, eller bara suttit still, men jag tror att jag tycker mig skymta havet i horisonten. Eller det kanske bara är en oas. Spelar ingen roll. Så länge det är rätt fisk, så räcker det ju med en. Visst finns det fiskar i oaser?

Men ve och fasa - tänk om det är en hallucination...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-09-07 09:10:31

någon speciell firre du ser i oasen?

Postat av: H-lena

Publicerad 2009-09-07 20:25:05

Haha.. Jag bad om den kommentaren va? Ledsen att göra dig besviken - ingen fisk i sikte. Än. Tror dock att det kan finnas några hala ålar som simmar runt, så jag får väl vara vaksam.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt