h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Jag hade rätt

Publicerad 2009-09-10 16:13:32 i Allt-i-ett,

Det irriterar mig lite att jag inte minns vem jag diskuterade detta med, så just därför tar jag upp det på bloggen. Kanske var det någon av mina läsare. Jag hoppas det.

Diskussionen gällde huruvida Lykke Li var svensk eller inte. Eller ja, det var aldrig någon direkt diskussion. Jag sa i förbifarten att hon var svensk och blev då tillrättavisad att hon var dansk. Vågade inte helt börja argumentera, eftersom jag inte hade något konkret att gå på. Kunde ju inte säga "min magkänsla säger" och "men jag tror", så jag höll bara tyst. Inombords började dock hjärnan gå på högvarv. Var hade jag läst/hört att hon var svensk? Jag trodde verkligen att hon var svensk. Men när jag hörde dansk tänkte jag att det inte heller var otänkbart, med tanke på stavningen. Jag kände mig nästan dum som hade trott att hon var svensk. Men jag döljde det.

Även om jag tänkte mycket på det just då, så glömde jag att kolla upp det närmare i efterhand. Men SÅ, som av en slump, kom jag över informationen på internet. Lykke Li ÄR svensk, iallafall enligt wikipedia.

Så vem som nu tillrättavisade mig: In. Your. Face.

Jag hade rätt.

Kommentarer

Postat av: Pess

Publicerad 2009-09-10 21:24:52

Wow vad grym du är då.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt