h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Telefonsupport med pappa

Publicerad 2009-09-29 23:05:44 i Samtal,

Jag: Hej pappa!
Pappa: Är du hemma?
Jag: Nej, jag är fortfarande på jobbet.
Pappa: Men klockan är ju halv sex.
Jag: Ja, men det är en del att göra nu.
Pappa: Tystnad.
Jag: Var det något speciellt?
Pappa: Ja, du vet. Vi har ju haft problem med modemet här hemma.
Jag: Ja, just det ja.
Pappa: Ja, så nu har vi fått ett nytt och det ska installeras med en CD vi har fått med.
Jag: Okeej.
Pappa: Det står att den ska starta av sig själv, men den gör inte det. Var ska jag trycka då?
Jag: Hände det inget när du stoppade in CDn? Det kom inte upp ett fönster med text?
Pappa: Neeej. Men förresten, finns det fler ställen man kan stoppa in den i?
Jag: Vaddå? CDn menar du?
Pappa: Jaa, för det kändes lite konstigt.
Jag: Va? Nej, det finns bara ett ställe. På sidan. Var har du stoppat in den då?
Pappa: Jag stoppade ju in den där. Men det kändes inte som om den passade riktigt.
Jag: Vaddå inte passade?
Pappa: Den satt så löst ju.
Jag: Men tryckte du inte till den så att den fastnade?
Pappa: Va?
Jag: Öppna där igen, så ska du se att...
Pappa: Ja, OJ! Där kan man ju trycka fast den ja.
Jag: Mmm. Just det.
Pappa: Jha, se där. Det passade bättre det. Å nu låter det också.
Jag: Ja, men va bra.
Pappa: Å DÄR kom det upp nåt.
Jag: Så bra då.
Pappa: Så nu ska jag göra som det står där eller?
Jag: Ja, precis. Gör det, så får du ringa om du får problem igen. Ska jobba lite till jag.
Pappa: Jaha okej. Jaa, men nu ska det väl gå bra väl.
Jag: Håller tummarna.

Kommentarer

Postat av: Lisa

Publicerad 2009-10-02 00:12:25

JonnyPonny , vilken stjärna ;D Liknar min far lite ;)

Postat av: H-lena

Publicerad 2009-10-02 14:42:44

Ja, kan de vara syskon månne? hehe...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt