h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Samtal med min iPod

Publicerad 2009-09-25 16:43:22 i Samtal,

Imorse när jag gick till jobbet måste jag på något sätt ha lyckats telepatisera mina tankar till min iPod. Det var som om den drev med mig vid dess val av låtar. Blev liksom narrad under tiden jag försökte trycka fram en bra gå-till-jobbet-låt.

Jag: Random. Your choice. Sätt på nåt bra nu.
iPod: Will do.

Sleep - Kimya Dawson

Jag: Eh? Det här låter ju som en vaggsång.
iPod: Jasså det tycker du.

Vaken Igen - Brolle Jr

Jag: Snark...
iPod: Mäh. Han sjunger ju om att va vaken.
Jag: Ändå sömnpiller.

I Need Some Sleep - Eels

Jag: HA. Skitkul.
iPod: Eller hur?
Jag: Nog för att jag skulle kunnat sova tre timmar till inatt, men nu måste jag vara vaken. Jag ska till jobb. Behöver nåt med lite fart i. Så att det går undan. Orkar inte seggå. Kom igen nu.

Born to Run - Bruce Springsteen

Jag: Det var värst vad du va lustig då.
iPod: Byta?
Jag: Nej. Funkar fint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt