h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Min helg i bilder

Publicerad 2009-09-28 23:33:13 i Allt-i-ett,

Jag brukar va väldigt bra på att ta bilder, men nu ska ni faktiskt få ta del av alla bilder jag tog i helgen. Och det var inte många.

På fredagen var det som sagt öl- och whiskeymässa i Nacka Strand som gällde. Och bildtexten här torde vara "man blir som man dricker". Inte vidare god var den heller. Ölen alltså.

Lördagen startade jag med mannagrynsgröt toppad med rårörda hallon och ett glas snabbkaffe med mjölk till det. Rött är sött på alla plan. Tips: Gör man gröten i micro, se till att ha en skål med höga kanter. Risken för översvämning är stor. Tips 2: Ställ skålen i vatten direkt efter du tagit sista skeden gröt. Mannagryn har en tendens att torka sig fast i porslinet likt superlim mellan fingrarna.

Gick inte så länge på stan på lördagen, men jag hann köpa skor. Och detta är givetvis inte ett par, utan två olika. Det de har gemensamt är att de är nya - och mina. Tyvärr glömde jag dem på Timotejgatan efter bion på kvällen. Men som tur är, är de i tryggt förvar och jag kan hämta upp dem imorn igen. Ändå känner jag skuld; lite som en mamma som övergivit sina barn.

Söndagen var inte speciellt hämdelserik. Insåg dock efter en dusch att jag kanske tappar ovanligt mycket hår igen. Men jag ska hålla mig lugn. Det växte ut sist, så vi får tro att det samma sker nu. Dessutom är det inte riktigt så illa som 2005. Jag ser fortfarande färgen på örngottet när jag vaknar. Men peppar peppar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt