h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Korrektur - anyone?

Publicerad 2009-09-03 12:26:48 i Språkpolis,

Kollade precis Aftonbladet igen. Jo, jag jobbar också, men ibland tar man pauser. Nu är det tex lunch. 

Även om jag bara skummade genom förstasidan såg jag direkt att rubriksättaren verkar ha haft problem idag. Kanske blivit påverkad av problem hemma. Kanske är stressad för varsel. Kanske känner sig hotad. Kanske bara är hungrig. Eller så är det en praktikant.

Hursomhelst blev det fel två gånger på rad här. Ett av de två "hittade" i första rubriken måste bort och sen är det nog meningen att bokstaven L ska stå före "ämnar" i underrubriken till Sjödins skvaller.


Jag skulle vara en grym korrekturläsare.



P.S. Orkar inte länka, för de har säkert redan fixat till det. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt