h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Malmau

Publicerad 2009-10-14 19:28:32 i Allt-i-ett,

0-749ed446401e507370187c5b4aad50fa.png

Jag lämnade Eslöv ganska snabbt, efter ett kvickt möte. Nu sitter jag och käkar en sallad i Malmö. Har inte pratat med många skåningar idag, men hört desto fler. Och vet ni? Jag TÄNKER på skånska. Efter en halv(!!) dag. Hur är det möjligt? Är jag så lättpåverkad? Var nervös när jag skulle beställa min mat. Rädd för att det skulle komma 'ein kiycklinsallaud åu ein eistei tack' ur min mun. Men jag koncentrerade mig och istället var det en nästintill överdriven värmländska som jag höll mig till. Var tvungen att upprepa min beställning. Men det var det värt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt