h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Helgbesök

Publicerad 2009-10-01 23:12:50 i Allt-i-ett,

Mina föräldrar kommer och besöker mig i helgen. Det var mycket jag hade tänkt hinna med innan dess. Handla mat. Bära upp saker på vinden. Boka bord på nån restaurang. Städa.

Jag bestämde mig för att ändå ta tag i städningen ikväll. Nu sitter jag här i soffan och har en ordningsam klädkammare, sorterade papper i pärmarna och en mer logisk ordning i mina kökslådor. Men det är fortfarande grus i hallen, dammråttor under soffan och disk på köksbänken. Jag måste bli bättre på att prioritera. Även om jag mår psykiskt bättre av en logik i mina lådor, är det gruset i hallen som syns. Och anledningen till att jag skulle städa var ju främst för att det skulle bli snyggare.

Är det okej att dra igång en dammsugare vid sjutiden på morgonen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt