h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ska jag?

Publicerad 2009-05-10 16:42:26 i Allt-i-ett,

Jag sitter ju med en massa tyg som ska bli gardiner här hemma är det tänkt. Var ju på god väg också, men så gick ju den där symaskinen jag ärvt bokstavligt talat upp i rök. Typiskt nog. Har funderat på hur jag ska lösa det hela. Ingen jag känner här i närheten verkar ha en symaskin; inte vad det vill berätta för mig iallafall. Kanske är de rädda för att även deras maskiner ska brinna upp.

Så jag har funderat på att köpa en. Kollade runt lite på internet och hittade denna:



SINGER Tradition 2259 (låter ju bra)

Så kan inte den vara värd 1695,- (inkl. frakt)? Allt jag behöver är ju egentligen att den kan sy vanliga stygn, lite zick-zack och ha en back så att man kan fästa tråden också. Jag ska ju knappast sy någon bröllopsklänning - bara lite gardiner. Symaskinen ser ju tillochmed nästan lite överkvalificerad ut för mina behov.

Jag la den i varuvagnen på symaskinswebbshopen.se och fyllde i mina uppgifter. När jag kom till SLUTFÖR KÖP blev jag plötsligt osäker. Ska jag? Frågor poppade upp. Behöver jag verkligen en symaskin? Hur mycket kommer jag att sy? Egentligen? Kommer jag att laga de där gamla håliga kläderna jag har? På riktigt? Är den värd pengarna?

Men så tänkte jag, va tusan. Drog fram mitt Visakort, fyllde i mina uppgifter och köpte den. Så behöver ni något uppsytt fixar jag det. Återkommer med en prislista. Garanti för nöjdhet kommer ej att kunnas ges.

Kommentarer

Postat av: martina

Publicerad 2009-05-11 20:54:43

Du gjorde helt rätt! Och gjorde mig nästan lite sugen på att köpa en själv. Spelar ingen roll om du syr massor på den eller bara lite. Du kan ju alltid lämna den i arv till nästa generation ;)Fan Helena, du får mig att upptäcka en massa behpv jag eg inte har. Gick och köpte mig ett par Nike+iPod idag...tror du jag kommer använda dem jättemkt? Nae..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt