h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Bestickproblem

Publicerad 2009-05-13 00:19:20 i Allt-i-ett,

Ofta när jag öppnar min besticklåda, ser den ut såhär:


Man kan ju anta att A) Jag har väldigt få bestick, eller B) Allt jag har är smutsigt. Då kan jag berätta att båda är fel. Visserligen har jag inte supermånga bestick, men mer än nog för en person; tillochmed för två. Sen diskar jag minst en gång om dagen. Oftast så fort jag har använt nåt. Så allt är i regel rent. Sån är jag. Tycker det känns skönast och smidigast att få det gjort direkt. Dessutom är jag lite störd och tycker att det är lite skoj att diska. Okej, jag står ju inte och skrattar högt, men det är liksom lite rogivande. Vardagsterapi.

Så var finner man då mina bestick? Jo, här:


Vet inte helt varför. Övrig disk plockar jag nästan alltid bort, men besticken står där. Teorin jag har för mitt fenomen är att den vanliga disken torkar lite snabbare än själva besticken och att jag inte vill lägga ner halvblöta grejer i lådorna. Låter ju konstigt, men det måste ha varit så från början. Nu glömmer jag liksom bort att plocka ner dem bara. Kommer på det nästa gång jag diskar, men då fyller jag ju på med fler blöta bestick och då måste ju allt torka om igen. Visst borde jag ju kunna plocka ner besticken innan jag sätter ner den nydiskade och blöta smörkniven, men som oftast har jag ju redan stoppat ner händerna i diskvattnet och då blir ju de torra besticken jag ska lägga ner ändå blöta.

Inser att mina problem inte är av värdslig karaktär.

Men likväl är de problem - för mig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt