h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

I-landsproblem #2

Publicerad 2009-01-18 11:04:57 i Allt-i-ett,

Vaknar utvilad en söndag morgon. Nöjd över att inte vara bakis. Tar upp tv-dosan jag så förutseende lagt precis bredvid sängen. Tror batterierna börjar bli lite dåliga, för man måste trycka hårt på knapparna och sikta rätt mot tvn för att signalen ska gå fram. Fungerar inte. Blir irriterad över att jag måste ta mig upp ur den varma sängen för att få på apparaten. Trots att jag gör så, ger det ändå inget utslag på rutan. Den förblir gråsvart.

Nyvaken som man är förstår man litet. Har tvn gått sönder under natten? Lite jobbigt, med tanke på att jag bor tillfälligt hos en kompis tills månadsskiftet. Försöker tända en lampa för att se lite bättre i mörkret. Nej, den fungerar inte den heller. Jag står stilla med ett antagligen ganska frågande uttryck i några sekunder innan min lite mer vakna hjärna hajar vinken - det finns ingen ström.

I brist på annat slår jag på den bärbara datorn och hurrar över att min kompis har mobilt bredband. Surfar runt lite. Går in på olika nyhetssidor för att se om det finns något om att hela Stockholm skulle vara strömlöst, men hittar inget. Antar att problemet är lite mer lokalt. Kollar mailen. Bara skräppost. Kollar Facebook. En event-inbjudan till en inflyttningsfest i Göteborg till en gammal ex-pojkväns lillebror. Tackar nej. Fortsätter att slösurfa.

I skrivande stund har jag 8% kvar av batteriet och datorn varnar. Ber mig koppla in en strömkälla om jag vill fortsätta. Inser att nöjet blev kortvarigt.

Vad gör man nu?

Typiskt nog blinkar batteriet rött på mobilen också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt