h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Besvikelse

Publicerad 2009-01-27 22:01:52 i Allt-i-ett,

Man står och väntar på Arlanda Express. Är trött efter flygresan och kroppen skriker efter onyttigheter, som den brukar när man är lite bakis sedan kvällen innan. Man ser en godisautomat och letar efter småmynt. Hittar en femma. Det kan man få ett äpple för. Knappast nåt bakissuget kräver. Man letar febrilt och till slut har man lyckats få ihop nio kronor. Den lilla chipspåsen som man har cravings för kostar tio. En ynka krona saknas. Man går igenom alla fickor på såväl jacka som väska, men inser att man redan finkammat dom. Inga fler mynt. Kollar sig lite förvirrat runt. Då ser man den; kronan man inte hade. Ligger bara fem meter bort på marken. Springer och plockar upp den utan att bry sig om folks reaktioner. Kronan är lite tilltygad och man måste trycka in ett par gånger i automaten innan den accepterars. Dubbelkollar att A10 verkligen är chipsen. Check. Trycker in A10. Automaten låter, påsen matas fram. Man är sekunder från sina begär. Och plötsligt stannar automaten upp,trots att chipsen inte har trillat ner. Det är FAST!




Besvikelse på hög nivå. 

Fick äta en torr macka med leverpastej när jag kom hem 45 minuter senare istället. Inte alls samma sak.  
 
 

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-01-27 22:31:06

Åhh. Nej. Fan, vad jobbigt. Haha, jag tänker helt plötsligt på godisautomaten på IMJ som man så många gånger stod och bankade på för att få loss den där förbannade chokladbiten man bestämt för att unna sig...

Postat av: martina

Publicerad 2009-01-28 13:11:14

Ja fy fan! Det där har jag råkat ut för allt för många gånger, snacka om besvikelse! Och automaten på IMJ, den glömmer jag aldrig :o)



Förresten, ja, som det ser ut nu kommer jag upp till sthlm nästa helg och självklart ska jag skina med min närvaro på Jennies inflyttningsfest då ;o) Ska bli jättekul att träffa er alla igen! Ses då!



Krams

Postat av: H-lena

Publicerad 2009-01-28 13:46:45

Jag vet... Fick faktiskt lite flashbacks från IMJ. Hua. En och annan chokladbot som fastnat där.



Ser fram emot nästa helg. Kanonskoj o träffa dig igen Martina. :) Då blire galej!

Postat av: Malin

Publicerad 2009-01-28 15:06:58

Hahahaha, fantastiskt roligt! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt