h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Flyttskador

Publicerad 2009-02-04 11:26:16 i Allt-i-ett,

När jag diskade en vas i helgen sprack den. Bara sådär. Ingen förvarning. Skar upp fingrarna på flera ställen, men djupast [läs: mest smärtsamt] blev det på min pekfinger här:


Blödde som tusan! Okej, jag fick inte blodbrist och blev yr, men diskvattnet blev lite rosa iallafall. Hursomhelst har jag haft plåster på i ett par dagar. Och jag har insett att det finns ett problem med plåsteranvändning. Visserligen slutar det att blöda rätt så fort, men läkningen däremot. Den låter sig inte skyndas. Ser ni på bilden? Det blöder inte, men huden vill liksom inte läka ihop. Det är som ett öppet sår som slutat blöda. Men då läkningen tar tid får man se det på den ljusa sidan; det kan vara rätt snyggt med plåster ändå.


Även om jag gillar plåster, hade jag för närvarande inte kunnat ha det på alla mina sår på händerna. Efter upprivandet av kartonger och flyttandet av möbler har jag inte mindre än 13 sår på händerna. Vet inte riktigt hur jag har lyckats, men det har jag. Tummen verkar vara den som har fört lite extra otur med sig.


Ändå kan ni se att den inte alls sitter mitt i handen. Sitter ju där den ska. Underligt nog.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt