h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Hotellbäddning

Publicerad 2009-02-13 16:23:52 i Allt-i-ett,

Jag har bott på hotell nu i veckan och jag förundras varje gång jag kommer in i ett hotellrum och de har bäddat på följande sätt:



Varför? Det är ju inte snyggt samtidigt som det är otroligt opraktiskt. Jag trodde alltid att det var det ena eller andra som gällde. Men jag ser varken snyggheten eller det praktiska i det hela. Att bädda täcket åt fel håll gör ju att täcket ser för kort ut samtidigt som man måste både packa upp OCH vrida på det. 

Min slutsats: Att det är minst tidskrävande för de som städar. De rullar liksom bara ihop täcket ett par gånger. Det måste ju vara så. De sparar tid. Jag tror på det.

P.S. Om man vill, kan man ju se bäddningen som praktisk för städarna, men självklart ser jag det hela ur en gästs perspektiv. D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt