h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Helena tipsar 2

Publicerad 2009-02-16 23:49:07 i Allt-i-ett,



När det är så lite tandkräm kvar i tuben att man måste trycka så hårt att fingertopparna vitnar kan man lätt bli irriterad. Själv hoppar jag jämfota i frustration när man äntligen får ut en liten "klutt" som snabbt åker in i tuben igen så fort man släpper taget med ena handen då man ska föra på det på tandborsten. Mitt tips är då att klippa upp tuben. Då har man enkel tillgång till tandkräm i ett par dagar till. Tills den är helslut. På riktigt.

För mig är det inte höjden av snålhet; det är höjden av glömska. Har tänkt att jag ska köpa ny tandkrämstub i fyra dagar. Kommer bara ihåg det på morgonen och kvällen. Imorn måste jag dock verkligen köpa en ny tub för det lilla som är kvar börjar torka ut. Skriver en påminnelse i mobilen.

Extratips (lite högre nivå): Klipp bara upp tuben högst upp. På så vis kan man försluta tuben så att tandkrämen som är kvar inte torkar ut inom de närmsta dagarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt