h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Dela med dig, eller snåla

Publicerad 2009-02-18 20:46:38 i Samtal,



Nej, jag har inte tagit droger. Jag har lämnat blodprov för att bli blodgivare igen. Det känns bra att ge blod. En god gärning. Ni som inte testat - gör det: www.geblod.nu.

Tanten som tog provet för att testa mig för diverse blodsjukdomar, ni vet HIV, Hepatit C och sånt, ville gärna småprata. Blev såklart om vädret och så kom vi in på skidturer i fjällen. Löd ungefär såhär:
 
Blodtant: Usch, var det så där svinkallt ute nu också?
Jag: Jo, det var rätt så kallt, men sen är det ju vinter.
Blodtant: Ja, det är sant. Har du varit i fjällen nåt i vinter då?
Jag: Ja, faktiskt ett par gånger redan.
Blodtant: Jaha, var då då?
Jag: Det var i de norska fjällen. Vid Lillehammer.
Blodtant: Jaha, kommer du därifrån?
Jag: Nej.

Var ju trevligt att vi hann med tre meningar var innan frågan om huruvida jag var norska kom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt