h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Afrodans

Publicerad 2009-02-17 21:40:39 i Musik/Video,

Igår var jag på AfrodansSats. Eftersom det var första gången som jag shakade loss barfota till afrikanska trummor, ja på cd bara, fick jag inte med mig alla rörelser hela tiden. Det gick ändå förvånansvärt bra. Jag var riktigt imponerad över mig själv och kände mig som en urafrikan som aldrig gjort något annat innan. Ja, det var tills jag såg den där bruden som stod två rader snett framför mig. Hon rörde sig verkligen så som jag trodde att jag nyss hade gjort. Stora, kraftiga och häftiga, trots att tjejen var liten och nätt. Jag såg troligen ut som en förväxt hare med stukad fot och extrema spasmer i jamförelse.

Förtvivlad över min insikt fick jag trösta mig med att den mörka tjejen med gult hårband runt sitt fluffiga afrohår framför troligen hade det i blodet. Eller också hade hon bara varit på fler Afrodanspass än mig. Kanske en kombination.

Ge mig ett par gånger till så kommer jag att freestyla som lilltjejen i Panta Mera-reklamen:

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt