h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Kvällsaktiviteter

Publicerad 2009-08-26 00:46:29 i Allt-i-ett,

Många par har som policy att inte somna som ovänner. Att man ska reda ut eventuella irritationer som uppstått under dagen, innan man kliver in i drömmarnas land. I teorin låter ju det bra. Det gör det. Men hur det fungerar i praktiken har jag liksom inte behovet av att undersöka närmare för närvarande.

Vad som däremot håller mig vaken lite extra på kvällarna är disken. Jag kan inte gå och lägga mig om det står smutsig disk på bänken. Vet inte varför. Det går liksom inte. Men när jag nu somnar, låt oss säga 15 minuter senare än tänkt, har jag åtminstone ren disk. Inget problem direkt.

Samtidigt ligger nog många par fortfarande vakna och käbblar.

Kanske om den smutsiga disken som står på bänken.

Kommentarer

Postat av: Skurt

Publicerad 2009-08-26 12:48:07

Om disken på bänken stör X men inte Y så får X helt enkelt alltid diska bådas grejer eller egoistiskt nog bara diska sina egna grejer, men då står ju ändå Ys saker kvar på bänken och stör nattsömnen för X. Alltså: X diskar allt och irriterar sig på att alltid få diska allt eller X diskar hälften och irriterar sig på resten som står kvar odiskat. För vem fan orkar käbbla om disk?! Nä. Jag har ingen bra lösning. Diskmaskin kanske?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt