h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Kjedelig oppdatering og litt musikk

Publicerad 2009-08-17 23:04:11 i Musik/Video,

Ligger på en hotellsäng i Oslo och skulle egentligen ha all tid i världen på mig att skriva nåt skoj. Men gör jag det? Nej. Jag gör inte det.

Vill du ha skoj, så kan du sluta läsa. Tänkte bara berätta lite om helgen i Lyngør som förvisso var sjukt skoj. Båttur, mat, dryck, dans, bastu och kvällsdopp. Eller ja, nattdopp kanske. Morgondopp skulle kanske far definerat det hela som. Hur som haver - Det var fest helt enkelt.

Har sjukt många bilder samt en och annan film från ovannämnda partajande. Till alla läsares förtret, men däremot alla medverkandes lättnad ska de behandlas konfidentiellt. Trist, men ganska sant.


En bild på mig själv ska jag ju ändå kunna bjuda på. Dessutom ska ni få lite tips om vad man lyssnar på för musik i Norge. Några låtar gick varmare än andra, men för att ändå få ett litet sammanhang med ovanstående bild kör vi först och främst denna:


Och för er som inte förstod kopplingen, så var SOLBRILLER det rätta svaret. Ja, solglasögon alltså. Det hoppas jag att mina samtliga läsare uppfattade. Just detta ord med melodi (?!) har en tendens att etsa sig fast i hjärnan på mig. Och detta i sin tur får mig ganska sökt att tänka på följande låt som även den har en sätta-sig-på-hjärnan-melodi:


För er som inte är allför bevandrade i det norska språket kan jag berätta att "bikkje" betyder "hund" på svenska. Inte för att jag vet om just det gjorde låten bättre direkt. Men samtidigt vill jag ju inte att ni ska tro att det är ett namn på en person heller. Eller va tusan. Vad bryr jag mig om det.

Nåja, det var låttipsen från Oslo för den här gången. Jag sa aldrig att de skulle vara bra. 

Nästa gång blir det musikkryss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt