h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Andra kvällsaktiviteter

Publicerad 2009-08-27 23:31:14 i Allt-i-ett,

Ikväll SKA jag lägga mig tidigt. Ligger redan efter i schemat. Klockan är ju 23:20. Men innan midnatt ska jag ligga i sängen. Jag vet, det är ju faktiskt inte särskilt tidigt. Det är det inte. Och inte särskilt länge till. Men idag diskade jag iallafall redan vid niotiden, så det är avklarat. Gött.



Men så tittar jag till höger om mig i soffan. Där ligger sista tvätten som aldrig hann bli riktigt riktigt torr i torktumlaren. Man kände liksom lite fukt. Då vill man inte lägga in dem i garderoben. Eller man kanske kan det? Jag skulle nog inte det i vilket fall. För gjorde jag det skulle antagligen stora imaginära varningslampor lysa i huvudet på mig och ett lika imaginärt larm skulle tjuta: MÖÖÖGEL! 

Hursomhelst, jag la iallafall ut mina underkläder och strumpor, ja det var det tvätten bestod av, i soffan så att de skulle få chansen att torka ordentligt. Jag kände på dem nyligen. De är torra. Lite jobbigt kan jag tycka. Då måste jag ju vika dem innan jag går och lägger mig.

Förresten, jag vet att det finns folk som inte viker sina underkläder alls. Vet inte riktigt hur de gör, men jag antar att de bara slänger in dem i en låda eller något. Men snälla, säg att det är vanligare att vika sina underkläder än att inte göra det?

Visst viker de flesta sina underkläder? Ja?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-08-28 09:37:52

Finns inte en chans på miljonen att jag skulle få för mig att vika mina underkläder! Vad ger en vikt trosa? Inget, den bara tar och tar... Tar din tid!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt