h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Platespotting

Publicerad 2009-08-25 08:49:57 i Allt-i-ett,

1b0fd0da5b4551666fdabfb8b0d61d92.png

Här på hörnet brukar det stå en VW med siffrorna 023 på registreringsplåten. Idag gör den inte det. Det är så sjukt typiskt. Varför, tänker ni. Jo, jag platespottar. Ni vet, man ska i nummerordning ta sig upp til 999. Man kan säga att jag började när jag flyttade till Stockholm. Hade ju sett 001 tidigare, men även om det är många svenskar i Norge, så såg jag inte alltför många svenska bilar där direkt. Hursomhelst, ända sedan i våras när jag bara var på 005 har jag sett 023 på väg till jobbet. Jag har då tänkt: Den dagen jag ser 022 kan jag jubla; då får jag nästa gratis eftersom jag vet var den står. Men när jag nu sett 022 och var lycklig. Vad händer då? Jo, 023 är borta. Spårlöst försvunnen. Dålig start på dagen. Milt sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt