h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Om jag dött?

Publicerad 2009-08-10 23:58:57 i Allt-i-ett,

Nejdå, jag lever fortfarande. USA-resan tog inte död på mig, även om den troligen gav mig luftrörskatarr. Eller var det struprörskatarr? Kanske luftstrupskatarr. Nåt sånt.

Inte för att jag själv har varit hos doktorn, men min kära medresenär med samma symptom har det. Tydligen är det ett virus. Och som bekant kan man inte göra något åt det inte. Bara att vänta ut. Kan tydligen hålla i sig i sisådär fem veckor. Hoppar ironiskt höga glädjeskutt, får en hostattack och sjunker ner i soffan. Hostan övergår i samma stund till en mild ångestattack - beslutsångest.

Inte ångest över jobbiga grejer, nej snarare tvärtom. De kommande två veckorna innehåller många ska-jag-/ska-jag-inte-händelser. Samtliga ganska underhållande händelser, men när de hopar sig sådär blir jag lite villrådig. Vad ska jag göra och inte göra?

Orkar inte ens räkna upp allt. Risken för att ångestnivån eskalerar då är oroväckande hög. Vågar liksom inte chansa. Så jag sitter och funderar för mig själv.


När jag sitter som djupast i mina tankar och stirrar menlöst in i dataskärmen inser att jag borde jobba på min funderarpose. Men det är knappast något jag kan fundera på nu.

Dessutom borde jag borsta håret. Och lägga mig.

Väljer det sistnämnda.

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-08-11 10:42:57

Sötis då! Inte lätt när det hopar sig... Men jag tycker ändå du ska ta en extra funderare vad det gäller Oslo ;) I want you with me! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt