h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Dagens tema: Heja Färjestad!

Publicerad 2009-04-08 16:55:50 i Musik/Video,

Okej hörrni. Nu laddar vi.

Ikväll hejar vi alla på att Färjestad tar hem SM-guldet. Jaaa!

Det kan hända att jag är konservativ, men jag saknar de där lila och gula tröjorna Färjestad hade förut. Idag när jag skulle klä mig tänkte jag, liksom 2002, ta på mig ett par lila jeans och en gul t-skirt. För att visa vilka man hejar på. Men nu funkar liksom inte riktigt det längre. Färjestad är numera gröna och vita. Visserligen gillar ju jag grönt, men det sticker inte ut lika mycket. Känns lite mellanmjölk. Och det gör lite ont i mitt nostalgiska Karlstadhjärta att den här sången inte längre är aktuell. Låten som gäller nu är istället På den sköld du klär och är inte alls party. Lite besviken, men å andra sidan är den väl ganska mäktig i arenen, som här:


Och för lite mer stämning:


Hade mer än gärna varit i Löfbergs Lila Arena ikväll. Inget lär slå stämningen där, men vi är ett gäng som ska samlas och på bästa sätt göra våra Värmlands- och Färjestadshjärtan hörda i Stockholm.

Stort hjärta. Hårt arbete.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt