h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Kändes lite knäppt

Publicerad 2009-04-14 23:24:20 i Allt-i-ett,

Jag träffade på en kompis och vi stod och snackade. Eller ja, hon är snarare en bekant. En kompis till en kompis. Ingen man känner jätteväl och därför inte säger vadsomhelst till. Man håller sig gärna till väder, vind och semesterplaner. Ni vet. Bekant.

Hursomhelst, när vi stod där som bäst och pratade om påsken knäppte, låt oss kalla henne Anna, jackan. Först tänkte jag inte på det, men så såg jag plötsligt att hon gjort en så kallad "gubbknäppning". Ni vet när man knäpper snett. I samma ögonblick som jag skulle påpeka knäppningen hindrade jag mig. Inte för att jag inte skulle våga nämna det. Nej, min magkänsla sa ifrån. Antar att mitt undermedvetna insåg att Anna faktiskt själv var medveten om att hon knäppt så. Min hjärna kom såsmåningom ikapp och jag förstod: Hon ville ha en gubbknäppning. Minns nästan inte hur jag avslutade samtalet. Allt jag fokuserade på var att inte titta på den, enligt mig, felknäppta jackan. Har en känsla av att jag inte tittade på Anna överhuvudtaget. Jag såg nog i marken, på fåglarna som satt på hustaken, på förbipasserande och önskade samtidigt att jag bara kunde gå. Lämna jackknäppningen.

Nu undrar jag: Är det mode att knäppa jackorna snett nu? Jag brukar förvisso inte sitta i de främsta vagnarna på modetåget, men jag tror nog inte att jag någonsin kommer att knäppa jackor snett. Känns liksom inte rätt - snarare totalt jäkla fel.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-04-15 09:27:49

Hahahahaha, du e för jävla rolig! Nej, jag tror inte det är inne att knäppa sin jacka som ett barn...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt