h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tjuvlyssnat

Publicerad 2009-04-26 11:01:42 i Samtal,

Jag har gjort min livs första tjuvlyssning. Det var i fredags eftermiddag när jag stod och väntade på en kompis utanför Systembolaget vid RingenSöder. Lite bakgrundsfakta är att det faktiskt inte är ovanligt att det är kö för att komma IN på systemet där. Särskilt på fredag eftermiddag eller lördag strax innan stängning. Då står det en vakt och stoppar folk samt slussar in när han/hon anser att det får plats där inne. Vanligtvis brukar det gå rätt snabbt att komma in. Hursomhelst, nedan kan ni ta del av min tjuvlyssning.



Utanför Systembolaget vid Ringen på Söder, Stockholm

Det är fredag eftermiddag och löningshelg. Solen skiner och på grund av folkstormen är det är kö för att komma in på Systembolaget. Ett äldre par (70+) passerar. När tanten får syn på kön stannar hon förvånat till.

Tanten: Men Olle, varför är det kö in till Systembolaget?

Gubben tittar ointresserat på kön, grymtar något ohörbart och fortsätter att gå. Tanten lunkar ikapp gubben samtidigt som hon inte riktigt kan släppa blicken från kön.


Tanten (halvviskar): Dom kanske har rea.


Båda går tyst vidare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt