h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Leve Public Service!

Publicerad 2009-04-21 22:51:59 i Allt-i-ett,

Nu har inte jag tänkt att vara någon moraltant [läs: jo, det vill jag visst], men jag tycker faktiskt att man ska betala tv-avgiften till Radiotjänst. Eftersom inte jag vill vara en hycklarare tog jag mig tid till detta idag.


Kan dock erkänna att jag under studietiden av principskäl inte betalade eftersom de inte erbjöd studentrabatt. Skyllde åtminstone på det, för man hade ju knappast gott om pengar. Jag ljög tillochmed för en telefonist som ringde mig en gång. Fick inte så dåligt samvete för det - bara lite. Som en kompensation för det halvdåliga samvetet sa jag till mig själv att när jag väl fick ett jobb skulle jag minsann betala den där tv-avgiften. Men efter examen flyttade ju jag till Norge. Visserligen ska man ju betala tv-avgift där också, men det gjorde ju min hyresvärd så då slapp jag. Inte för att jag kollade upp det så noga.

Men nu, nu bor jag ju i Sverige och i en egen lägenhet där ingen betalar åt mig. Så därför anmälde jag mig idag. Jag vet att jag kanske borde gjort det direkt när jag flyttade hit, men en månad hit eller dit ska väl inte vara hela världen. Sen kapitulerade ju faktiskt tvn jag hade med mig i flytten redan efter första dagen. Den brann liksom upp.

Hursomhelst, nu är det slut på dåliga ursäkter - jag betalar. Klart slut.

Jag ville bara berätta det [läs: ge er som inte betalar dåligt samvete OCH få mig själv att framstå som en hederlig medborgare].

Kommentarer

Postat av: Jennie

Publicerad 2009-04-22 09:09:52

Bravo Helena! :) Det värmer i mitt trogna public service-hjärta! Jag är stolt över dig. Hihi.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt