h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

From my point of view

Publicerad 2009-04-19 23:32:47 i Allt-i-ett,


Tänkte bara delge er hur solen idag gick ner efter en hård dags arbete - såklart från min balkongsvy.


När man bara ser siluetten här kan man efter några vinglas inbilla sig att man blickar ut över Lower Manhattan. Visst? Så då kan vi säga att jag bor på Upper West. Funkar fint för min del.


Men så dras man tillbaks till verkligheten och ser att det bara är Liljeholmen man ser ändå. Men det är inte så bara bara det heller - trots allt.


Erkänner att sista bilden blev lite suddig, men ni får ta det. Och nej, varje bild har inte heller exakt samma vinkel. Kan själv tycka att det var lite irriterande, men å andra sidan har jag heller ingen fastmonterad kamera som tar bilder automatiskt med jämna mellanrum. Vem har egentligen det? Nej, den mänskliga faktorn hade viss inverkan på bildkompositionen, men knappast motivet. Det var ju trots allt det jag ville förmedla.

Mission Complete.


EDIT:
Insåg precis att solen knappast går ner i syd. Det skulle kanske därmed behövas mer än ett par vinglas för att förväxla Liljeholmen med Lower Manhattan. Något tyngre kanske; något som ger synvillor? Troligen.

Kommentarer

Postat av: beccaQ

Publicerad 2009-04-20 20:27:59

Snyggt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt