h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Inte same same. Quite different.

Publicerad 2008-09-25 22:37:39 i Allt-i-ett,

Alltid när jag har sett en Isuzu-logga på en bil har jag tänkt och reflekterat Suzuki. Jag har tänkt att en bokstav fallit bort eller liknande, ni vet som med Stena Line-loggan, fast inte medvetet.

En lång tid har jag alltså gått och trott att Isuzu och Suzuki varit samma bilmärke. Jag inser ju nu att så inte är fallet och jag har ju tänkt att bokstäverna inte riktigt stämmer överens. Men tar man bort s och k på suzuki samt sätter i-et först, får man just Isuzu. Är det bara en olycklig tillfällighet eller ett smart marknadsföringsdrag?

Jag tror ju att det är Suzuki som dragit det långa stået här, eftersom det är på detta bilmärke jag reflekterat till, samtliga gånger jag sett både en äkta Suzuki som en Isuzu. Andra har kanske tänkt tvärtom. Kan ju inte jag veta. Tvivlar dock.

Vet inte riktigt vart jag ville komma med detta, men tanken slog mig och jag kunde inte riktigt släppa det.

Nu släpper jag det.

        


Isuzu har ju snyggare logga iaf. Det ska dom ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt