h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tillbaks i beroendet?

Publicerad 2008-09-09 23:28:54 i Allt-i-ett,

När jag gick på gymnasiet hade jag en period där jag var smått beroende av MS Röj. Jag kunde inte lägga mig innan jag hade satt ett nytt rekord på en av nivåerna. Vissa kvällar satt man framför datorn i timmar, ingen underdrift, och svor över att inte lyckas slå rekordtiderna. När man började se suddigt och ögonlocken hölls upp med ren viljestyrka av högsta klass, kunde jag resonera med mig själv att endast behöva klara en MS Röj på varje nivå; dvs tre för den som inte är insatt. Låter kanske inte så knivigt, men är man dötrött och ser lika bra som när man har hällt i sig en dunk med vin, kan man lätt slinta med handen och hamna på en mina. Långa censurerade ramsor kom då ur min mun. Efter en timma brukade det dock ha löst sig.

Ikväll hamnade jag där i MS Röj-fällan igen. Fick flashbacks från min storhetstid. Eftersom jag inte har samma dator som på gymnasiet har mina superrekord gått upp i rök och idag krävdes inte mer än 30 minuter för att sätta rekord på samtliga nivåerna. Det bevisar knappast att jag är i samma toppform, utan snarare att jag inte spelat så många gånger. Det blev dock en och annan svordom under tiden.

Nedan ser ni bevis på kvällens framsteg.


Nu tog just denna röjning 13 sek, men innan dess gjorde jag sju. Trodde att jag skulle klara bättre, men jag gav upp. 7 sek är inte illa, men jag tror att mitt rekord på gymnasiet var fem. Då krävs en gnutta tur också. Faktiskt.



Långt ifrån nöjd med 81 sek, men det är ju rekord. Gör det ju lättare o slå i framtiden. 42 sek är nog mitt gymnasierekord på denna nivå, om inte ännu lägre...



Den stora är svår att få bra tid på. Snabbar man sig är det så lätt hänt att man gör en tabbe. Jag är ganska säker på att jag varit nere på 260 sek nånting. Men ikväll blev det bara 365 sek

Vem slår mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt