h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Tanken förlorade igen kan man säga.

Publicerad 2008-09-24 16:06:03 i ,

Av ytterst medvetna skäl har jag inte skrivit om min tredje vägdag i måndags.

Göteborgshelgen med mat, alkohol, choklad, chips och dip, satte sina spår - på vågen. Måndag morgon hade min kropp, istället för att gå ner, lagt på sig 0.9 kg. Kan inte låta bli att fundera på vad jag troligen gått ner mån-tors och hur mycket jag egentligen gick upp fre-sön. Skrämmande tanke.


Just när jag stod på vågen ångrade jag att jag på fem minuter klämde i mig det där mealet på Burger King klockan fyra natt till söndag. Likaså all choklad jag tryckte i mig tidigare under kvällen. Men nu, ett par dagar senare, inser jag att det var värt det ändå. Som jag njöt av Crispy Chicken-mealet i de där fem minuterna och chokladen ska vi ju inte snacka om. Sällskapet under helgen var ju topp, men chokladen gjorde helgen. Helt klart!


Nästa gång jag är i samma sits ska jag inte tacka nej, men kanske inte vräka i mej i samma mängder. Försöka kan man ju. Men hur lätt är det efter tre drinkar, fyra vinglas och lika många öl? Inte lätt. Dricka mindre? Är det ett alternativ? Nej, tänkte väl det.


Nästa måndag kommer att bli fantastisk. Jag känner det på mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt