h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Nallfetish

Publicerad 2008-09-13 00:26:09 i Allt-i-ett,

Alla är vi svaga för något.
Alla blir vi berörda av något.
Alla har vi något unikt vi blir extra glada i själen av. 
Mitt något är gosedjur.

När jag var 17 år önskade jag mig en nalle i julklapp av mina polare. Det var en drake vars svans man kunde dra ut så att den blev längre; samtidigt som svansen drogs ihop igen spelades en låt. På lappen i rumpan bak på draken (klart att rumpan är bak) fanns den obligatoriska lappen om hur den bör skötas etc. Rekommenderad ålder nämns också, 0-3 år.
Draken var ganska dyr, men jag ville verkligen ha den. Var som en liten snorunge (?!) som stod fastlimmad mitt på leksaksaffärens heltäckningsmatta och höll nallen i ett järgrepp samtidigt som jag spände blicken i mina vänner. Då kom tjatet. Jag tjatade på mina vänner. De suckade djupt, himlade med ögonen och vi möttes på vägen. Jag fick den på ett villkor; om jag la till lite pengar själv. 

På julaftonen samma år satt jag med den lilla draken i famnen. Drog i svansen och lyssnade. Sov som ett barn den natten. Det var värt varenda krona jag la till.

Mitt senaste inköp var en Ugly Doll. Var kärlek vid första ögonkastet; från båda håll.



Peaco is very shy. Well... shy on the outside.
On the inside, Peaco is a wild man! You can see it in his eyes. All three.
Peaco really shines when he's doing what he does best. DANCING! Peaco loves to dance in the water...much to the dread of his cousin Cinko. Why dance in the water? Well, think about it! When you dance in the water, no one can see you!  SHY! Remember? It's kind of a pain explaining water dancing to lifeguards though. Please dance with Peaco.  He's seen your moves! (So don't step on his ears.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt