h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ibland...

Publicerad 2008-09-11 23:10:23 i Allt-i-ett,

...saknar jag mitt långa hår. Piercingen har jag inte saknat, men håret.



Mitt mission nu är därför att spara ut det igen. Har bara några decimeter kvar. De går ju fort. Kanske har jag längden om ett par år eller tre.

Kom inte helt osökt (alltså sökt?!) att tänka på hur mycket hår egentligen väger. Mitt är ganska tjockt så nåt hekto måste det ju väga. Kanske inte nu när jag har kortare, men då när jag hade långt. 

Tanken förde mig vidare till att fundera på hur mycket man egentligen skulle kunna gå ner i vikt genom att lura sig själv. Låt oss säga att man rakar av sig allt hår, tar trippel dos med lavemang och halsar en vodkaflaska och inväntar resultat. När man då har stapplat sig fram och tillbaks till toan femtioelva gånger under natten, ser man troligen förjävlig ut när man ser sig i spegeln. Inte minst för att man rakat av sig allt hår och ser ut som en kinesisk nakenhund, eller skinhead-Britney; troligen ännu fulare. Skulle man då bli glad när man kliver på vågen och den visar 2,8 kilo mindre än vanligt? Skulle det vara värt det? Framförallt, skulle det räknas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt