h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Vägdag 10 - Oh no!

Publicerad 2008-11-10 11:34:48 i ,

Okej, jag var i Amsterdam fredag till söndag och nej, jag valde att inte tänka alltför mycket på vad jag stoppade i mig. Jag åt god hotellfrukost, men tog ändå inte av kakorna. Jag åt mumsiga restaurangmiddagar med vin, men det var inga fler-rätters och inte ens dessert. Tog några öl på puben, men drack mig långt ifrån dyngrak. Tyckte att jag var relativt måttlig. Så måttlig man kan vara, när man ändå vill koppla av, njuta och bara ha semester.

Förvisso har jag under helgen konsumerat en gigastor brownie-bit [läs: minst en 150-grammare] på ett café samt en onödigt stor fika på Starbucks med en grande Chai Tea Latte, dock med non fat milk, och en gigantisk Chocolate Chip Cookie. På flygplatsen avnjöts också ett par grymt goda chokladpraliner av finaste sort.

Rent krasst sett hade jag ju kunnat halvera all fika-konsumption i helgen, men det var otroigt gott. Och som jag njöt. Om det var värt det har jag inte bestämt mig än. Hade nog kunna njuta i stort sett lika mycket av hälften, men nu gjorde jag inte det. Jag åt. Har faktiskt inte för dåligt samvete av det.

Men med tanke på att jag under måndag-torsdag varit duktig vad gäller mat + att jag tränat tre dagar, totalt 270 minuter, så har jag ändå gått upp ett helt kilo. Gah. + 1,0 kg denna vecka alltså. Hemskt, men sant. Nu ligger jag efter i schemat.

Idag på träningen ska jag både lägga på extra vikter och springa fortare än vanligt. Tills nästa vecka måste jag alltså gå ner dryga kilot för att åter komma i fas. Kan bli tufft med tanke på att jag ändå planerar in en syndarfredag. =)

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2008-11-12 13:30:47

Wow va ja lär mig mkt på din blogg, fan, hinner ju inte jobbe!!

E d en skinny Helena man kommer få se? Hur mycket har du gått ner??

Fan, måste pumpa hårdare tillsammans med mina tanter imorn! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt