h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Fokus: Obama

Publicerad 2008-11-05 07:10:01 i Allt-i-ett,

Jag vaknade till Barack Obamas direktsända segertal imorse. Det var väl ganska väntat ändå? Inte att jag skulle se det direktsända talet, utan att han skulle vinna. Många lättnaders suckar sägs det ha varit. Själv gäspade jag samtidigt som jag famlade mig till toaletten med sömndrucken blick.

Är medveten om att alla medier kommer att fokusera på USA, valet och framförallt Obama idag. Det är helt okej. Jag tycker det. Även om det blir mycket upprepningar, accepterar jag det. Det är ju stort. Faktiskt.

Men snälla, imorn kan vi väl få höra om nåt annat ändå? Nåt som är mer vardagsmat för oss i Sverige. Nån ny störd mördare som härjar runt i landet. Ni vet, den typen av nyheter som vi är vana vid. Så att vi känner oss som hemma igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt