h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Dålig natt 3

Publicerad 2008-11-24 00:00:30 i Allt-i-ett,

Jag verkar hemsökas av dåliga nätter numera.

Natt till idag tyckte en av killarna jag bor med att det var en riktigt kanonidé att ha lite efterfest. Vid halv fyra, ja jag vaknade till såpass att jag kollade klockan, ramlade minst fyra personer in i lägenheten.

Även om det inte riktigt märktes, tror jag att de ansträngde sig för att inte väsnas alltför mycket. Men ni vet hur fulla folk som försöker vara tysta låter. De smyger, men snubblar och drar med sig ett obestämt objekt i golvet. Ligger därefter på golvet och kravlar samtidigt som de brister ut i gapskratt. Kan tänka mig att det är ungefär så det skulle låta om en elefant skulle få ett epelepsianfall i ens vardagsrum.

Elefanten som befann sig i mitt vardagsrum inatt tystades med några hysch-hysch. Nu skulle de återigen försöka vara tysta. Det var teaterviskningar på hög nivå i ett par meningar, sen normalt tonläge, därefter nåddes det klassiska fylle-läget där man tror att man är mycket tystare än vad det egentligen är. Än en gång hysch-hysch.

Låg nog vaken i 20 minuter och hade jag inte tyckt att det var lite skoj att lyssna på gänget, vars medelålder troligen var kvar i tonåren, hade jag nog somnat tidigare. Men nu låg jag och skrattade lite för mig själv när tjejerna kläckte frågor likt nyfikna treåringar som frågar om allt. Vad finns bakom den där dörren? Vad är det som står i hörnet där borta? Vem är tjejen som bor här? Jag minns inte riktigt, men efter ungefär 10 minuter lessnade jag såpass mycket på konversationen de förde ute i vardagsrummet att jag somnade.

Vaknade först morgonen därpå och då tassade inte jag runt på tå inte. Var lite hämndlysten från de 20 minuter de hållit mig vaken runt fyra-tiden inatt. Ramlade därför runt lite extra i köket när jag gjorde frukost runt nio. Då skrattade jag återigen lite för mig själv.

Mohaha...

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2008-11-25 16:40:10

Små jävlig som vanligt!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt