h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Busy?!

Publicerad 2008-11-19 15:49:40 i ,



Visst blir man lite sugen på att kontakta folk som har upptagen-status på MSN? Man vet ju att de egentligen inte är speciellt upptagna. Är man grymt upptagen och inte tåler att någon skriver till en på MSN, behöver man ju inte vara inloggad. Eller hur?

Men, jag måste erkänna att jag själv utnyttjar statussymbolerna på MSN. Låtsas att jag är något som jag inte är. Upptagen är jag sällan, men däremot "inte vid datorn". Att inte vara vid datorn, när man egentligen är det, är ganska smart. Man behöver inte prata med folk som man inte har lust med, även om de skriver. Är jag online känner jag att jag måste svara, så inte-vid-datorn-statusen räddar mig där.

Man har ju vissa man bara inte orkar snacka med. Folk som man vet alltid börjar messa, men inte har något vettigt att säga. Bara blaj. Ibland kan det vara trevligt, men som oftast inte. När dessa personer (ja, jag har flera) loggar in kan jag vara snabb som blixten att dra på inte-vid-datorn-statusen. När jag väl fått på den kan jag pusta ut. Blir räddad; blir lättad.

Tycker ni att jag avslöjat mig nu kanske? Att ni nu vet hur jag funkar? Kan jag hålla med om till viss del, men så vill jag ändå påpeka att jag ofta är "inte vid datorn" på riktigt. Faktiskt. Det kommer att vara omöjligt för er att veta. På riktigt.

// H-lena (Inte vid datorn)

PS. Jag tror att det är bra många fler som missbrukar inte-vid-datorn-statusen. Garanterat! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt