h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Bevis på operfektionism

Publicerad 2008-11-02 18:27:46 i Allt-i-ett,

Jag är långt ifrån perfektionist. Se bara min lagerhylla med smycken, skärp och grejer.



Men jag måste erkänna att jag mår lite [läs: mycket] dåligt när jag ser på hyllan. Den går lite emot mina principer känner jag. Men jag skyller det på den brist av plats som jag har här i mitt lilla kollektiv. Dessutom gömmar jag den bakom dörren. Då ser jag den inte. Lite strutsvarning över det hela, men det funkar.

När jag flyttar till eget i Stockholm åker mina smycken upp i färgskala på badrummet igen. Som jag hade när jag bodde i Kalmar. Det var tider det.

Ordningen kommer alltså, så småningom. Tills dess rotar jag mig fram bland mina smycken och titt som tätt hittar jag ett halsband som jag glömt bort. Det har ju sin charm det också, intalar jag mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt