h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ordning i smörbyttan

Publicerad 2008-05-28 23:16:58 i Allt-i-ett,

Brorsan hade av någon mystisk anledning kommit in på en grupp på Facebook som han tyckte att jag skulle gå med i. Var tvungen att kolla upp gruppen - mitt i prick! Den var som gjord för mig. Bro' känner mig han.

Ordning i smörbyttan.
- För alla som vägrar ha gropar och smulor i smörbyttan!

Var bara tvungen att joina.

Jag kan direkt se om någon obehörig varit i mitt smör. De som känner mig vet. När jag bodde i studentkorridor för drygt fyra år sen, hade någon nallat smör utan att fråga. Det var Martin; han gjorde det en gång, aldrig igen. För jag tror faktiskt aldrig att han lärde sig hur mitt smörpaket skulle se ut. Men det är faktiskt inte så svårt, utan logiskt.

Det ska självklart inte vara smulor och gropar i smöret. Det vill väl ingen ha? Sen heller inget avskrapat smör på kanterna. Hua. En jämn och slät yta ska det vara också. Att trycka ner en smörkniv i själva smöret är tabu. Den ska ligga snyggt över kanterna.
That's it! Inte svårt alls.

Nästan en perfekt smörbytta.

Hittade denna bilden i Facebookgruppen jag gått med i, men den är faktiskt inte perfekt. Jag anser att man inte bör använda sig av knivar som har en liten räfflad sida; de lämnar spår efter sig. Det ultimata är en plastsmörkniv som är slät och har stora runda former. Med vassa kanter är det också svårt att hålla en jämn yta.

Kommentarer

Postat av: beccaq

Publicerad 2008-05-28 23:26:13

Nja, de finns kanske inte de där telesamtalen, men det känns ju bättre att det kom ett iaf...hehehe...



Jo den där gruppen passar dig super!!! Stackars Martin, han fattade aldrig hur... hehehe...



Kramis, och mötti härs!

Postat av: beccaq

Publicerad 2008-05-28 23:38:53

Skratta bäst du vill du.... du är inte ensam...hahahahahaaaaaa.... ;o)



Mötti härs, världen bästa uttryck som koms på av ett gäng bloggare en sen fredagskväll... hos annemira ;o) Uttrycket kan användas när man är glad/ledsen/arg...ja till vad som helts.



Så mötti härs på dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt