h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Excel-dyslexi

Publicerad 2008-05-15 11:35:57 i Allt-i-ett,

Jag har insett att jag kan störa mig väldigt mycket på saker som andra inte ens ser, och troligen inte ens skulle klassa som bagateller. Men jag vet (eller iaf hoppas) att det finns fler där ute som stör sig på liknande grejer.

Här kommer en grej som stört mig mer än ofta.

De som bara använder ett "sheet" i en excel-fil, men låter de två andra ligga kvar blanka. Hur svårt är det att ta bort dessa?!

image37

Ytterligare en störande faktor är när folk låter bli att namnge flikarna; låter dom heta Sheet1, Sheet2 etc. Men då är det mer förlåtligt om man bara använder en av flikarna.

Worst case scenario
: Man använder två av flikarna, namnger dom inte och låter den tredje ligga tom, oanvänd. Detta fenomen har jag som tur nog aldrig kommit över, men jag skulle nog gråta blod om den dagen kommer. Som gräddet på moset skulle filen också heta Book1.

Gaaah!

Kommentarer

Postat av: beccaq

Publicerad 2008-05-15 18:35:29

eh... du är inte ensam om å störa dig på det inte... å mest störande är att när det inte är namngett måste man kolla de andra flikarn ifall det är ngt där, å kanske det inte är på flik 2 utan på 3, för vem vet hur störda människor beter sig liksom?? hehehe...
Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt