h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

I sällskap av en hund

Publicerad 2008-06-07 20:03:52 i Allt-i-ett,

Har varit ute i solen mestadels idag faktiskt. Två promenader med voffen, en joggingtur i skogen och sen legat ute på gräsmattan. Räknar med att jag har gått upp nån nyans på brun-/rödskalan. Ska jobba än mer på den imorn. Blir nog i stort sett idag i repris imorn.

Finns inte så mkt annat o göra här i gamla hembygden. Har liksom inte direkt några vänner kvar här, så det är inte så att man slänger sig på cykeln, drar hem till nån och grillar och tar en öl. Såvida inte nån av mina polare som kommer härifrån också är och hälsar på. Det är dock inte så denna helgen, så jag ska helt sonika gå ut och grilla själv. Eller ja, jag har ju Rocky. Ska faktiskt ta mig en cider eller två; ev lite rosévin. Känna mig lagom tragisk.

Som det känns nu skulle jag aldrig kunna flytta tillbaks hit, till Töcksfors. En bygd med 1756 invånare. Faktiskt inte ens det, för jag är inräknad i den statistiken eftersom jag skrev mig här när jag flyttade till Norge. Orkade inte med massa pappersarbete. Gjorde det lättvindigt. Är säkert fler som är skrivna här som inte ens bor här, vilket betyder att siffran är ännu lägre. Inte konstigt om det inte finns så mkt o göra.

Men jag ska inte svartmåla min kära hembygd inte. Den har sin charm och en helg då och då är nog bra för själen. Men visserligen skulle jag nog kunna bo här när jag ska skaffa familj och om alla mina vänner också bodde här då. Då skulle det nog vara idylliskt. Chansen för det är dock minimal. Faktiskt. Insåg precis när jag skrev det kändes ganska fel, orätt liksom. Som i den där gamla blaskan som fanns "En Ding Ding Värld". Man fascinerades av allt som stod, men insåg innerst inne att det inte var sant. Även om reportagen med färgbilder skulle vara sanna.

Men man ska aldrig säga aldrig. En dag kanske jag också står där på en uppfart till ett falurött hus i Töcksfors, men en unge på armen och två andra som bråkar i vattenspridaren på gräsmattan, en hund som jagar katten, och vi vinkar till mannen som kör iväg i Volvon för att jobba på kvällsskift på fabriken. Who knows?

Nej, nu ska jag ut och sätta på grillen (alltså tända den), ta en cider, se ut som grillmästarinnan själv där jag vänder haloumin, grönsaksspetten och falukorven. Jag vet, konstig kombo, men jag var sugen på det. Så då blev det det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt