h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Midsommar next!

Publicerad 2008-06-19 00:26:03 i Allt-i-ett,

För er som missat det, Sverige förlorade mot Ryssland. I EM alltså, fotboll ni vet.

Men jag ser det positiva i det hela. Nu slipper man kolla fotboll på midsommar och bara ägna sig åt att äta sill, dricka nubbe och studsa som en groda runt midsommarstången. Inte fel.

Det är det jag ser fram emot nu - midsommar!

Åker till Karlstad redan imorn efter jobbet. Och ja, för er som är inlästa på att norrmän inte firar denna underbara högtid och därmed inte har ledigt, så kan jag informera om att jag tagit ledigt. Eller snarare avspaserat, dvs kompat.

Har precis gjort klart ett sånghäfte med nubbevisor. Sen har jag förberett lekar. De är inte helt klara, men jag fixar resten på jobbet imorn. Eller jag menar, efter jobbet; i bilen, på väg till Karlstad.

Lekar och sång är viktigt på midsommar. Det är liksom det som skiljer midsommar med en helt vanlig grillfest. Jag känner att mina förberedande uppgifter är viktiga.

Jag är viktig; det känns bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt