h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Ogenomtänkt

Publicerad 2008-06-02 22:30:20 i Allt-i-ett,

Jag har svårt att tro att det finns någon som aldrig någonsin har stört sig på hur långt det är mellan knapparna Alt Gr och 2 (den man använder när man vill skriva ett snabel-a). 

Det finns ju de gånger man ska skriva @ och bara har möjlighet att använda sig av en hand. Man håller i en telefonlur, gaffel, kaffekopp eller petar näsan samtidigt som man vill skriva ett snabel-a. Som tur är har jag gigantiskt stora händer med tillhörande långa fingrar, så jag kan trycka ner Alt Gr med tummen samtidigt som jag trycker ner tvåan med långfingret. Man kan tycka att jag är priviligerad, men tänk på alla stackare som har korta fingrar och små händer; o de som bara har en hand.

Så trots att jag klarar av att skriva @ med en hand, irriterar det mig. Det är bökigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt