h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

I en månad till är jag närmare 20 än 30.

Publicerad 2008-06-26 17:10:05 i Allt-i-ett,

År alltså.

Tror faktiskt att jag hellre föredrar att va närmare 30 än 20. Är det konstigt? Jag tycker inte det. Men ni kan ju fråga mig om jag tycker desamma om tre månader; det skulle jag tro att jag gör. Fråga mig igen om tre år och jag kanske skulle omvärdera tanken. Frågar ni mig om fem är jag troligen glad över att min ålder åtminstone börjar med en tvåa, i minst en månad till. Sen går nog det också över.

Ärligt talat så varken tror eller hoppas jag att jag någonsin kommer i en ålderskris, -noja eller liknande. Det kan ni ju också påminna mig om när jag reser på en veckas charter till Kos sommaren jag fyller 32 eller tar motorcykelkort vid en ålder av 48 "bara för att känna friheten".

Det enda som jag troligen skulle kunna få ångest över är nog om jag är på samma plats om tio år som jag är idag. Jag vill inte bo i ett litet rum i ett kollektiv, vara singel och köra runt i röda faran när jag är 35. Men å andra sidan vill jag ju hellre ha egen lägenhet, en något mindre rostig bil och åtminstone dejta någon redan nu. Har därför svårt att tro att jag kommer att va i samma sits om 10 år.

Tror faktiskt inte att min bil ens håller i tio år till, så det gör sig ju självt.

Kommentarer

Postat av: beccaq

Publicerad 2008-06-26 23:03:40

Ja det där med bilen gör ju faktiskt sig själv... hehehe... det andra får vi väl se hur det blir med. För oss båda tänker jag då...



Kramis gummsan!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt