h-lena

I couldn't wait for success,
so I went ahead without it.

Grattis Sverige!

Publicerad 2008-06-06 13:30:45 i Allt-i-ett,

Sveriges nationaldag och alla är lediga, alla utom jag. Jag jobbar ju i Norge. "Men ni hade ju 17. mai" säger folk. "Det var på en lördag" svarar jag med en liten, men märk väl ytterst liten, bitterhet.

Mor o far åkte ifrån gamla gubben hemma, så jag ska va hundvakt i helgen. Kan man va det åt sin egen hund. Inte egentligen. Föräldrarna sitter i detta nu i bilen på väg ner till Danmark, för att sedan åka till Tyskland och inhandla alkohol. Låter egentligen som något folk i min ålder gör, inte 50-åriga par. Eller? Jag har iaf aldrig gjort det, men jag ska nog snaska lite på förrådet när de kommer hem. Hehe...

Tror faktiskt att jag ska sluta tidigare från jobb idag, och samtidigt ta tillfället i akt och skylla på min stackars hund som legat ensam hemma sedan 7 imorse. Skönt o komma iväg innan rushtrafiken börjar. Tror jag ska sluta typ nu. Jätteomotiverad till jobb idag. Beror kanske på att vi var ute och drack gratisöl, -breezers och -drinkar igår.

Nej, nu ska jag faktiskt sluta jobba. Har egentligen inte gjort nåt vettigt sista timmen iaf. Ska ta bilen till Sverige för att befria min instängda stackars ensamma Rocky och tillsammans ska vi gå en promenad, vifta med den svenska flaggan och sjunga "du gamla, du fria".

Hallelujah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

H-lena

Halvnorsk värmländska som älskar punschpraliner, hatar badrockar och har lärt sig acceptera Pelargoner.

Halvhjärtlig kategorisering

Om du har mycket tid att fördriva

Om du inte vill missa nåt